گاوآهن

کمتر کشاورزی هست که با گاواهن ها اشنایی نداشته باشد ، گاو آهن ها از جمله ابزار هایی هستند که راه را برای رسیدن به کشاورزی نوین هموار انجام‌دادن .

گاو آهن در اصل ابزاری برای زیرو رو کردن خاک و شخم زدن زمین است . گاو اهن ها در داشتن خاکی مناسب کشت و افزایش بهره برداری از مرزوبوم کاشت کمک زیادی را میکنند.

گاو آن ها معمولا ابزاری هستند با تیغه های فولادی یا آهنی گران که با استعمال از نیروی کششی که در گذشته توسط حیواناتی داستان گاو و اسب تامین میشد و در حال حاظر این زور را تراکتور ها تامین میکنند.

این ابزار که آنرا گاو آهن می‌نامیم دارای نوک های تیز و برگشته است و با بستن انتهای آن به گردن گاو و یا پشت تراکتور به سمت جلو ممتد میشود و به این وسیله با زیر و رو کردن ارض زمین را خیش میزند.

گاو نژاد شیرده

گاو آهن مشهد لیست گاوآهن دو طرفه ۳ خیش ۱۲ اینچ هیدرولیکی گاو آهن | خرید فروش گاو آهن مشخصه‌ها

مشاوره در مورد تکنیک های بارورتر برای کشاورزی در اواسط قرن 17 در انگلستان ظاهر شد ، از نویسندگانی چون ساموئل هارتلیب ، والتر بلیث و دیگران. مشکل اصلی برای حفظ کشاورزی در یک مقر برای مدت طولانی ، کمبود مواد انرژی‌دار ، از همه مهمتر میزان نیتروژن در خاک بود. برای بازگرداندن خاک ، زمین های تولید اغلب در معرض آبشار و در بعضی جاها از گردش محصول استعمال می شد. سیستم چرخش چهار میدانی هلندی توسط کشاورز بریتانیایی چارلز تاون اشتند در قرن 18th مرسوم شد. این سیستم (گندم ، شلغم ، جو و شبدر) ، یک محصول علوفه ای و چراانی را گشود که به دام ها اجازه می دهد تا در طول سال پرورش داده شود. استفاده از شبدر از ارج ویژه ای برخوردار بود زیرا ریشه های حبوبات نیترات خاک را دوباره پر می کردند. مکانیزاسیون و منطقی سازی کشاورزی یکی دیگر از عوامل مهم بود. رابرت باكوول و توماس كوك پرورش گزينشي را آغاز كردند و فرآيند همخواني را براي به حداكثر رساندن صفات مطلوب از اواسط قرن 18th مانند گوسفندهاي جديد لستر آغاز کردند. موتور آلات برای بهبود کارآیی عملکردهای گوناگون کشاورزی ، مانند مته بذر Jethro Tull 1701 که بذر مربوط به‌مکانیک را در عمق و فاصله صحیح و دستگاه ریزش آندرو میکله 1784 مکانیزه کرد ، اختراع شد. در سال 1763 فلز "اسکاتلوت گاوآهن" بهبود یافته توسط جیمز کوچک. در 1789 Ransomes ، Sims & Jefferies 86 مدل شخم را برای خاکهای گوناگون تولید کرد. ماشین اسباب کشاورزی مزرعه در واحد زمان ( 1812 با موتور بخار ثابت ریچارد تراویتیک ، که از بهر رانندگی یک ابزار خرمن سازی استفاده می شود ، آغاز شد. این مکانیزاسیون در قرن نوزدهم در سایر کاربردهای مزرعه گسترش یافت. اولین تراکتور بنزینی محور توسط جان فرولیچ در سال 1892 در آمریکا ساخته شد.

گاو آهن سه خیش | زیباترین گاو آهن -

شبیه گاو آهن برگرداندار تنظیم کنه کاری بوسیله بازوهای کششی صورت میگیرد. این نکته را باید یاد کرد که سرایت دیس‌کوچک در خاک در گاوآهن طرح بشقابی کمتر می باشد. بنابراین برای افزایش نفوذ پذیری لازم است که دستگاه را سنگین تر نمود.

این نوع گاو آهن درون عمق مشخصی از خاک رفته و پس از 140 مرتبه چرخانیدن معمولا به طرف راست هدایت می کند. گاوآهن برگرداندار دارای دونوع یکطرفه و دوطرفه می باشد.

این نوع گاوآهن خاک را فقط به یک جانب هدایت میکند.

این نوع گاوآهن قادر است خاک را به هر دوسمت هدایت کند. کاربرد گاوآهن دوطرفه بسیار بیشتر از سنخ یکطرفه آن است. ولی این نکته را اضافه کنیم که ، وزن و حساسیت گاوآهن دوطرفه بالاتر بوده و درنتیجه از محبوبیت کمتری برخوردار می باشد.

به‌جهت شخم زنی به این روش باید از گاو آهن یکطرفه استعمال نمود. در وهله اول باید زمین را قطعه بندی کرد و پس از آن اقدام شخم زنی را با این شیوه که هر خرده را به صورت جداگانه و سپس از کناره ها بسوی عمق و یا اینکه برعکس آن یعنی از مرکز به سمت کناره های زمین شخم زنی را انجام می دهیم. در روشی که هر قطعه را جداگانه و سپس از ساحل ها به سمت عمق می رویم، یک جوی در مرکز ایجاد شده و دو پشته در پهلو ها اما در صورتی که از مرکز به سمت کناره ها برویم یک پشته در مرکز ایجاد شده و دو جوی در کناره ها.

پیشنهاد سایت
کاربران
نظرات
:: مطالب خوبی دارید ممنونم
:: لطفا بیشتر مطلب قرار بدید توی سایت